Rezumatul Şedinţei Biroului Executiv din 26 ianuarie 2010

În ziua de 26 ianuarie 2010 s-a desfăşurat şedinţa comitetului de redacţie al revistei SAI. A fost prezentat numărul LXXVI al revistei pe anul în curs care va avea în jur de 350 pagini şi va apărea, ca şi ultimele 2 numere, la tipografia Lumina din Bucureşti. S-a hotărât în această ordine de idei ca bunul de tipar pentru acest număr să fie dat în următoarea şedinţă a Consiliului de conducere din 23 februarie a.c. Având în vedere numărul important de materiale şi interesul deosebit manifestat de colegii noştri pentru studii de didactică şi de istorie locală am decis ca volumul consacrat cursurilor de vară de la Constanţa să fie considerat al doilea volum SAI pe anul 2009 iar această practică să fie continuată şi în viitor.

În consecinţă anul acesta SSIR va difuza şi comercializa la Consiliul Naţional de la Reşiţa, la sfârşitul lunii mai 2010, volumul 2 pe 2009, care este gata editat şi volumul 1 pe 2010, numai împreună, la preţul total de 25 ron pentru ambele exemplare. Menţionăm că volumul 2 din SAI pe 2009 este masiv, nu mai puţin de 460 pagini.

Al doilea volum pe 2010 urmează a avea aceeaşi tematica cu volumul 2 din 2009: materiale prezentate la cursurile de vară (de la Călăraşi de această dată), articole de istorie militară şi istorie locală şi materiale cu conţinut metodic, de preferinţă cuprinse în lucrări pentru obţinerea gradului didactic I – care să servească astfel de ghidare şi colegilor din ţară.

S-a discutat programul cursurilor de vară de la Călăraşi, oferta d-lui. prof. dr. Mihai Cotenescu (organizatorul ediţiei din acest an)  şi s-a luat decizia ca această activitate să dureze 10 zile începând cu 17 iulie 2010. În luarea acestei decizii (comunicată Biroului de Paul şi Iulia la cererea colegilor noştri din preuniversitar) au prevalat dorinţele celor care au motivat că nu pot participa înainte de 15 iulie, cauza fiind examenele de titularizare. În programul excursiilor vom avea o singură deplasare în Bulgaria pe durata unei zile calendaristice.

Dorim ca în şedinţa din 23 februarie să stabilim costul participării fiecărui cursant, urmând ca propunerile precum şi sumele aferente pentru participare sa fie achitate secretarului trezorier la Consiliu Naţional din a.c. Acesta se va desfăşura la Reşiţa în zilele de 29-30 mai. Sumele înaintate secretarului trezorier nu se mai restituie, indiferent daca cei care le-au achitat participă sau nu. În schimb, în caz de incapacitate, din varii motive, cei ce nu mai participă la cursurile de vară după ce au plătit, pot trimite înlocuitori din filială. Vă amintim cu tristeţe că la cursurile de vară din Constanţa aproximativ jumătate din cei ce şi-au anunţat participarea s-au retras în ultimele zile sau chiar după ce cursurile începuseră. Astfel au blocat posibilitatea altor doritori de a participa şi au adus prejudicii materiale Societăţii, cheltuieli inutile care ar fi fost utilizate în alte scopuri, de pilda pentru revista SAI. Dorim să rămână o regulă faptul că nu se poate participa trunchiat la cursurile de vară ci numai pe toată durata celor 10 zile de program.

Atragem atenţia încă odată tuturor preşedinţilor de filiale că venirea lor la cursuri este condiţionată de participarea concomitentă a cel puţin 1-2 membri, de preferat sub 50 de ani, din filiala respectivă, aşa cum s-a stabilit de comun acord cu dl. secretar general, prof. Bogdan Teodorescu, la Constanţa.

Pentru a nu crea confuzii s-a luat decizia ca antetul ce este postat pe site să fie utilizat complet numai de către Biroul Executiv. Pentru filiale Paul Dominte va expedia un format ce conţine doar sigla şi va fi completat în conformitate. Formula va fi: Filiala ………………..a Societăţii de Ştiinţe Istorice din România şi datele dvs. de contact. Motivul este faptul că se pot crea o serie de confuzii şi mail-uri ce vă sunt destinate să ajungă la noi sau, invers, ale noastre la dvs. Bineînţeles că aceste sigle pot fi personalizate cu însemnele heraldice ale judeţului sau alte elemente pe care le consideraţi reprezentative pentru regiunea în care activaţi, mai ales dacă filiala respectivă are pagină web (site propriu)

La şedinţa din 23 ianuarie a.c. s-a reiterat hotărârea ca limita de spaţiu pentru publicare în SAI sa fie de 10 pagini. Toate articolele care nu vor respecta normele de redactare nu vor fi admise pentru publicare, dar ele pot fi refăcute pentru numărul 2 al revistei noastre din acest an.

Recomandări pentru o cât mai bună redactare:

Îi rugăm pe toţi colaboratorii noştri să trimită materialele din timp lui Paul DOMINTE împreună cu adresele de e-mail. Acestea din urmă sunt necesare pentru a trimite recomandările necesare unei bune redactări. Altfel articolele nu vor putea fi aşezate în pagină corect pentru tipografie şi autorii riscă să le vadă respinse ori amânate.

Articolele imprimate (print-ate) vor fi trimise domnului prof. Bogdan TEODORESCU pentru corecturi.

Nu se admit articole fără note de subsol sau cu acestea puse în partea de jos a paginii după bunul plac. Lămuriri suplimentare: pentru notele de subsol în format word aveţi de parcurs următorii paşi: insert (inserare) – food note (notă de subsol) – O.K. (aplică). Apoi în subsol se deschide automat o căsuţă numerotată (numărul corespunde celui al notei de subsol din text) unde se completează nota de subsol propriu-zisă. Solicităm să nu mai trimiteţi materiale cu notele de subsol puse la sfârşit sau cu linii trasate artificial de dvs., ci numai în modul indicat mai sus. Altfel articolele vă vor fi remise pentru o nouă redactare, dacă avem adresa de mail. În lipsa unei asemenea adrese (prin care să putem lua legătura direct cu autorii) nu ne rămâne decât să le respingem. Motivul este că în momentul în care formatul se schimbă cu cel de tipografie, notele de subsol apar la mijlocul textului sau printre rânduri. Aceasta ar însemna că, practic, trebuie să redactăm din nou articolul.

Textul va fi redactat cu Times New Roman, mărime 12, aliniat la capătul rândului (justified), în timp ce notele de subsol vor avea mărimea 10.

A nu se uita: articolul trebuie să aibă titlul, un rezumat şi 3-7 termeni istorici cheie în limba engleză sau franceză. Vă rugăm nu uitaţi să traduceţi şi titlul şi termenii istorici cheie (majoritatea articolelor vin în această situaţie, adică fără titlu sau termeni istorici cheie traduşi, motiv pentru care ne vedem nevoiţi să le returnăm spre completare).

Vă asigurăm că toate aceste reguli sunt dictate de considerente de ordin calitativ, dorinţa de a avea o revistă cât mai omogenă, cu un aspect de înaltă ţinută ştiinţifică. Ele nu sunt dictate de nici un fel de considerente de ordin personal ci sunt rodul unor decizii colective ale Biroului Executiv.

Vă urăm succes şi vă asigurăm că încercăm să răspundem cerinţelor dvs. în limitele unei activităţi ştiinţifice şi profesionale statutare a asociaţiei noastre.

Cu respect şi consideraţie!

SECRETARIATUL SSIR

Articol anterior
Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat: